Garanția NU se pierde pentru rooting, custom ROM sau orice ține de soft
#73
Posted 23 February 2014 - 15:54
Revenind la subiectul topicului, garantia asigurata de comerciant este anulata daca se intervine asupra software-ului original, alterandu-l.
Iata si dovada, copia dupa certificatul meu de garantie. Am extras aici, paragraful de pe pagina a doua: Quote Prezenta garantie nu acopera si duce la pierderea atat a garantiei cat si a conformitatii legale a produsului: 1. Defecte cauzate de interventii neautorizate asupra softului si in special asupra ROM-ului prin JailBreak, ROOT, FLASH sau alte asemenea actiuni, in afara celor oferite de producator, menite sa deblocheze, modifice sau sa inlocuiasca softul original, asigurat de producator. De asemenea, exista si un raspuns la aceasta intrebare pe pagina de la Orange: Orange: garantia ramane valabila daca il root-ez sau ii pun un custom ROM ? Asadar, pentru cei ce-si root-eaza telefoanele sa citeasca cu mare atentie ce scrie pe certificate si ce metode aplica pentru root-area lor. Attached FilesEdited by Ciubex, 23 February 2014 - 16:08. |
#74
Posted 23 February 2014 - 18:20
Si in cazul unui hard brick......... (placa de baza arsa.... telefonul nu mai buteaza nu mai face nimic.... .) cum isi vor da seama cei de la service, ce metoda de root am folosit, sau macar ce am facut de a ajuns asa?
Pe de alta parte, in caz de soft brick (nu mai buteaza dar intra in download mode sau recovery mod)... se rezolva relativ usor..... si cu rabdare....... Asa ca la ce iti mai foloseste garantia? Oricum nu vei putea folosi garantia in caz de defect mecanic (cazatura, zgarieturi sau contact cu apa..... are un senzor care "vede" daca si-a luat apa)..ci numai in cazul in care i-ai facut Casco (caz in care nu mai pot ei de root-ul/custom - ul tau)..... Edited by rocada, 23 February 2014 - 18:20. |
#75
Posted 23 February 2014 - 18:36
Asta asa-i, daca mai boot-eaza, chiar daca intra in loop, atunci se poate repara si acasa, de cele mai multe ori.
Insa daca-i arsa placa de baza, nu au cum sa demonstreze ca ai root-at telefonul, decat daca desfac de pe placa ROM-ul si-l citesc, nu stiu daca se poate citi prin JTAG in asemenea cazuri. Oricum, procedura ar costa mai mult decat sa-i puna o alta placa de baza. Garantia e mai mult de fantezie in cazurile telefoanelor, pentru ca oricand pot invoca motive prin care sa ti-o anuleze, cel mai adesea sunt cele legate de contacte cu lichide si socuri fizice, este aproape imposibil sa nu ai zgarieturi pe telefon, fapt pentru care ei invoca ca a fost lovit. Poti sa dovedesti contrariul? Daca esti sau cunosti un avocat bun, atunci poti sa ai castig de cauza, daca esti simplu consumator, ai sa pierzi timp, nervi si bani, pentru a-ti demonstra nevinovatia. |
#76
Posted 23 February 2014 - 18:42
Pai mai este si OPC-ul...... caz in care mai baga "viteza" in ei.... sau nu in ultimul rand mass-media...... stii ce vreau sa spun...... "publicitate" gratis pentru ei.....
|
#77
Posted 24 February 2014 - 17:59
Inițiatorul topicului are destulă experiență în genul acesta de drepturi ale consumatorului (manifestată și în alte ocazii, ca de exemplu), iar cei inteligenți ar putea profita de cunoștințele lui.
Vreau să vin cu câteva detalii despre un aspect ignorat de unii cârcotași: ierarhia (de aplicare a) actelor normative. La bază stă Constituția. În baza ei sunt emise legile (și actele normative echivalente lor: OG și OUG). În baza legilor sunt emise hotărârile de guvern. Și înșiruirea continuă tot așa. Ideea este că acele contracte dintre furnizorul de bunuri sau servicii trebuie să respecte cerințele actelor normative amintite mai sus. Cel care pretindea mai sus că un contract este lege are dreptate parțial. În sensul că acel contract prevede drepturi și obligații pentru ambele părți, dar dacă acel contract are prevederi care încalcă legislația, ele sunt nule de drept. Legat de prevederile actelor normative europene recomand să citiți Constituția. Nu scot în evidență faptul că, în calitate de cetățeni ai României, ar fi trebuit să o fi citit până acum. Art. 148 din Constituție: (1) Aderarea României la tratatele constitutive ale Uniunii Europene, în scopul transferării unor atribuţii către instituţiile comunitare, precum şi al exercitării în comun cu celelalte state membre a competenţelor prevăzute în aceste tratate, se face prin lege adoptată în şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului, cu o majoritate de două treimi din numărul deputaţilor şi senatorilor. (2) Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. (3) Prevederile alineatelor (1) şi (2) se aplică, în mod corespunzător, şi pentru aderarea la actele de revizuire a tratatelor constitutive ale Uniunii Europene. (4) Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2). (5) Guvernul transmite celor două Camere ale Parlamentului proiectele actelor cu caracter obligatoriu înainte ca acestea să fie supuse aprobării instituţiilor Uniunii Europene. Am îngroșat prevederea esențială ca să nu căutați acul în carul cu fân. Nu spun că n-ar mai fi furnizori de bunuri și servicii care o țin langa cu contractele lor (eu am avut o experiență cu Orange, dar mai sunt și alții poate la fel de obraznici ca aceștia), dar dacă sunt atât de încăpățânați încât să nu cedeze atunci când le arăți în față prevederile actelor normative, atunci soluția este ANPC. Am informații că de la un timp, ANPC a început să fie mai receptiv în apărarea drepturilor consumatorilor. Și dacă comisariatele locale mai fac vreo găinărie cu firmele, sesizați după aceea la sediul central și vedeți că lucrurile se mișcă din loc. Edited by senator, 24 February 2014 - 18:00. |
#78
Posted 24 February 2014 - 18:10
Cam aceeasi chestie ca si la contractele cu bancile..... care mai nou au inceput sa piarda pe banda rulanta procese in instanta...... datorita clauzelor abuzive (semnate atat de clienti cat si de banci).
Acum cativa ani..... unii nici nu ar fi conceput sa castige in instanta un proces........ daca au semnat singuri ca sunt de acord cu toate clauzele impuse de banca....... Oricum multi dintre noi (romanii)..... nu ne cunoastem drepturile.... dar suntem buni sa strigam : garantia, garantia..... ni se duce dracu garantia..... ca asa au zis aia de unde am cumparat..... Edited by rocada, 24 February 2014 - 18:29. |
#79
Posted 24 February 2014 - 18:40
senator, on 24 februarie 2014 - 17:59, said:
Inițiatorul topicului are destulă experiență în genul acesta de drepturi ale consumatorului (manifestată și în alte ocazii, ca de exemplu), iar cei inteligenți ar putea profita de cunoștințele lui. Vreau să vin cu câteva detalii despre un aspect ignorat de unii cârcotași: ierarhia (de aplicare a) actelor normative. La bază stă Constituția. În baza ei sunt emise legile (și actele normative echivalente lor: OG și OUG). În baza legilor sunt emise hotărârile de guvern. Și înșiruirea continuă tot așa. Ideea este că acele contracte dintre furnizorul de bunuri sau servicii trebuie să respecte cerințele actelor normative amintite mai sus. Cel care pretindea mai sus că un contract este lege are dreptate parțial. În sensul că acel contract prevede drepturi și obligații pentru ambele părți, dar dacă acel contract are prevederi care încalcă legislația, ele sunt nule de drept. Legat de prevederile actelor normative europene recomand să citiți Constituția. Nu scot în evidență faptul că, în calitate de cetățeni ai României, ar fi trebuit să o fi citit până acum. Art. 148 din Constituție: (1) Aderarea României la tratatele constitutive ale Uniunii Europene, în scopul transferării unor atribuţii către instituţiile comunitare, precum şi al exercitării în comun cu celelalte state membre a competenţelor prevăzute în aceste tratate, se face prin lege adoptată în şedinţa comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului, cu o majoritate de două treimi din numărul deputaţilor şi senatorilor. (2) Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. (3) Prevederile alineatelor (1) şi (2) se aplică, în mod corespunzător, şi pentru aderarea la actele de revizuire a tratatelor constitutive ale Uniunii Europene. (4) Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării şi din prevederile alineatului (2). (5) Guvernul transmite celor două Camere ale Parlamentului proiectele actelor cu caracter obligatoriu înainte ca acestea să fie supuse aprobării instituţiilor Uniunii Europene. Am îngroșat prevederea esențială ca să nu căutați acul în carul cu fân. Nu spun că n-ar mai fi furnizori de bunuri și servicii care o țin langa cu contractele lor (eu am avut o experiență cu Orange, dar mai sunt și alții poate la fel de obraznici ca aceștia), dar dacă sunt atât de încăpățânați încât să nu cedeze atunci când le arăți în față prevederile actelor normative, atunci soluția este ANPC. Am informații că de la un timp, ANPC a început să fie mai receptiv în apărarea drepturilor consumatorilor. Și dacă comisariatele locale mai fac vreo găinărie cu firmele, sesizați după aceea la sediul central și vedeți că lucrurile se mișcă din loc. L-am rugat să-mi arate o persoană care a câştigat . Avem prea mult timp să umblăm prin tribunale ? |
#81
Posted 24 February 2014 - 18:45
#82
Posted 24 February 2014 - 18:47
1. Nu mai cita tot. Dacă-mi răspunzi mie poți să scrii @senator și e suficient.
genius, on 24 februarie 2014 - 18:40, said:
L-am rugat să-mi arate o persoană care a câştigat . Avem prea mult timp să umblăm prin tribunale ? Pe de altă parte, nu trebuie neapărat să se ajungă la tribunal. Marea majoritate a cazurilor se pot rezolva cu ANPC. Iar pentru asta, fie te duci personal la sediu ca să depui sesizarea, fie o trimiți prin poștă. De restul se ocupă ei. |
|
#83
Posted 27 February 2014 - 16:07
E bine de știut cum stă treaba legal, pentru că legea are prioritate înaintea oricărui contract. Era și normal, păi ăstia deabia așteaptă să te ardă la garanție dacă s-a stricat încărcarea sau ecranul, de ex. "e de la ROM dom'le!"
|
#84
Posted 04 May 2014 - 14:02
AIVV, on 05 noiembrie 2013 - 17:36, said: Exact asa scrie pe certificatul meu de garantie de la LG, deci sa inteleg ca nici ei nu cunosc legislatia, iar daca eu imi bag acum custom rom pe telefon si mi se strica, din alte cauze, pot sa fac reclamatie la ANPC si mi-l repara, pur si simplu? Noi (soția a fost cu tableta la service și e destul de scumpă, cred că are 15 inch) . Și i-a dat-o înapoi (de la Altex) după 2 săptămâni . Deși nu am adus nici o modificare softului ! Am fost și la ANPC ... degeaba ! Au zis că sînt contacții oxidați !!! Mi-a luat o oră și am reparat-o eu ! Ei nu au fost capabili ! Deci nu te baza pe ANPC ! lucifer76, on 05 noiembrie 2013 - 18:23, said: Eu am avut un launcher, la care daca activam o chestie, mi se bloca telefonul in mod random. Trebuia sa scot bateria ca sa isi revina. Nici butonul de power nu mai functiona. Cum ai rezolvat problema ? Am descărcat astea ... și de atunci rămîne blocat...închis. Pînă nu-i scot baterie, nu mai pornește !!! uploadfromtaptalk1399203568052.jpg 29.7K 25 downloads uploadfromtaptalk1399203694648.jpg 27.81K 25 downloads uploadfromtaptalk1399203706538.jpg 26.95K 21 downloads uploadfromtaptalk1399203746308.jpg 51.15K 18 downloads senator, on 24 februarie 2014 - 18:47, said: 1.Marea majoritate a cazurilor se pot rezolva cu ANPC. Iar pentru asta, fie te duci personal la sediu ca să depui sesizarea, fie o trimiți prin poștă. De restul se ocupă ei. Dar mai sînt și cazuri nerezolvate ! benis, on 27 februarie 2014 - 16:07, said: Era și normal, păi ăstia deabia așteaptă să te ardă la garanție dacă s-a stricat încărcarea sau ecranul, de ex. "e de la ROM dom'le!" "Nu se mai încărcat ! " I-a cerut soției 11 mil și ceva ca să i-o înlocuiască (bani vechi) 15 mil a dat pe ea nouă ! Dacă au refuzat service-ul reparația, a mai stat o lună în cutie (am așteptat răspunsul de la ANPC) , apoi i-am desfăcut eu șuruburile, am făcut 2 lipituri cu letconul și acum merge. Asta era prin ian-feb. |
#85
Posted 31 May 2014 - 20:28
lucifer76, on 09 noiembrie 2013 - 15:22, said: Glumesti, nu? Apropo, în Anglia chiar ăia de la Samsung îți bulesc Knox-ul și îi ok. Nero-d, on 10 noiembrie 2013 - 15:12, said:
poti s-o inlocuiesti cu alta moarta si sa mergi la garantie sa ti-o schimbe, |
#86
Posted 01 June 2014 - 08:38
In cazul WP nu poate fi vorba ca in cazul Androidului de root, custom roms etc. Se poate face doar un update la versiuni de WP inca nelansate oficial folosind Preview for developers, care e mai degraba un program pentru toata lumea, nu pentru developeri. Asa ca se instaleaza software oficial de la Microsoft, nu de pe xda sau stiu eu ce softuri facute de vreun chinez pe genunchi. De ce totusi se pierde garantia telefonului? De ce cei responsabili cu acordarea garantiei refuza sa o acorde in caz ca telefonul se strica si ai instalata o astfel de versiune de SO?
|
#87
Posted 01 June 2014 - 16:11
Nu se pierde. Defectele fizice ale telefonului nu pot fi ignorate cu scuza "e de la soft". Pentru că e foarte simplu de pus înapoi ROM oficial, iar dacă defectul persistă e clar că "nu e de la soft".
Dacă te referi la operatorii mobili, ăia nu sunt un etalon. Nu-s comercianţi serioşi, sunt vânzători de telefonie mobilă care vând telefoane ca mic business de escrocherie secundar. Dacă ar fi fost comercianţi de telefoane ar fi fost unii execrabili, ar fi dat faliment Pentru că nu se pot compara la servicii şi garanţie cu cei consacraţi. Edited by wirespot, 01 June 2014 - 16:14. |
|
#88
Posted 01 June 2014 - 16:40
Fix la aia ma gandeam. Orange, de exemplu, au spus foarte clar ca nu mai acorda garantie daca se instaleaza WP8.1 preview for developers
|
#89
Posted 01 June 2014 - 17:41
wirespot, on 01 iunie 2014 - 16:11, said:
Nu se pierde. Defectele fizice ale telefonului nu pot fi ignorate cu scuza "e de la soft". Pentru că e foarte simplu de pus înapoi ROM oficial, iar dacă defectul persistă e clar că "nu e de la soft". Dacă eu fac overclock procesorului şi păţeşte ceva ? |
#90
Posted 01 June 2014 - 18:09
Cum ar fi ce? Tu presupui ca CPU nu are thermal throttling si ca poate sa pateasca ceva. Presupunand ca ar fi posibil sa arzi procesorul cu OC ar fi la fel de posibil sa-l arzi si cu un app care-l solicita intensiv. Si aceleasi setari care se folosesc la OC pot fi folosite si la underclock, pentru baterie mai multa. In care caz acordam garantie si-n care nu?
Daca exista defecte fizice SI se poate dovedi ca utilizatorul le-a provocat ATUNCI pierzi garantia. Dar nu pur si simplu doar pentru instalat ROM, sau pentru defecte care nu au legatura. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users